Inne
Artykuł
Pawel Pilarczyk, Piątek, 20 grudnia 2002, 15:15
Od półtora miesiąca jestem abonentem osługi Neostrada Plus. Zmieniłem mieszkanie i nie było już możliwości przeniesienia SDI ze starego lokalu - musiałem się zgodzić na wyższy abonament (212 zł zamiast 140 zł, jakie płaciłem za SDI), ponadto straciłem stały adres IP, który jest mi bardzo potrzebny. Zaletą Neostrady Plus miała być za to dużo wyższa prędkość transferu - 512 kbit/s w moją stronę i 128 kbit/s w stronę przeciwną. Co się jednak okazało: Neostrada przez 15% czasu nie działa.


Praktycznie każdego tygodnia jest taki dzień, że sygnał znika... i internetu nie ma. Co gorsza, nawet nie można zgłosić awarii, bo darmowy numer 0 800 102 102 jest wiecznie zajęty. Gdy patrzę na krążek z niesławną aplikacją "Neostrada Plus" i czytam hasło na nim: "Najważniejsze dla nas jest Twoje zadowolenie - jako Klienta i jak oczłowieka" - dostaję białej gorączki.

Z Neostrady Plus korzystam półtora miesiąca, a w trakcie tego czasu usługa już przez siedem dni (łącznie) nie działała. Jak na ironię, jestem zawsze odcinany w momencie, gdy mam coś bardzo ważnego do wykonania - muszę właśnie zdać artykuł do jednego z pism, dla których piszę (wtajemniczeni znają ich nazwy), trwa właśnie recenzja na żywo lub właśnie mam ją zaraz rozpocząć. Nagle - pyk! - i internetu nie ma. Wszystkie komputery w sieci wyświetlają komunikaty o braku połączenia z internetem, pojawiają się okienka z prośbą o ponowne nawiązanie połączenia. Już to dobrze znam. Wiem, że "sygnał" pojawi się ponownie dopiero następnego dnia.

Na samym początku winiłem za to serwer Linuksowy, który łączy się z internetem i udostępnia go reszcie komputerów w sieci. Próbowałem zmieniać jego konfigurację - bezskutecznie. Restartowałem go (czego się przecież nie powinno robić z maszynami Linuksowymi :-)) - też nie pomagało. Na trop naprowadzili mnie nasi Czytelnicy na forum, którzy zasugerowali, że TP S.A. "w trosce o swoich klientów" pracuje nad polepszeniem swojej sieciowej infrastuktury - i stąd te awarie. Tylko dlaczego zdarzają się tak często?

Na krążku dostarczonym wraz z modemem ADSL przez TP S.A., zawierającym wspomnianą aplikację Neostrada Plus, znajduje się napis: "Jeśli w trakcie korzystania z aplikacji lub połączenia z Internetem, nie będziesz wiedział co zrobić, możesz w dowolnej chwili zadzwonić na numer infolinii 0 800 102 102 (połączenie bezpłatne) lub wysłać wiadomość na adres info@neostrada.pl". Oczywiście na e-maile wysłane na info@neostrada.pl nikt nie odpisuje. Dlatego przy każdej awarii Neostrady chwytam za słuchawkę, wykręcam numer z krążka i słyszę w aparacie, jak głos "z taśmy" informuje mnie, że infolinia przeznaczona jest dla abonentów usługi Neostrada Plus. I następnie: "Jeśli chcesz złożyć zamówienie, wybierz 1. Jeśli chcesz poznać szczegóły techniczne lub zgłosić problem z jej funkcjonowaniem, wybierz 2". Wciskam "2" i słyszę w słuchawce... sygnał zajętości. Zawsze. Albo wszyscy równo dzwonią na infolinię, by zgłosić awarię Neostrady, albo po prostu ktoś odłożył słuchawkę, by nie odbierać telefonów od natrętnych klientów.

Oczywiście gdy wcisnę "1", jestem łączony z kimś, kto próbuje mnie namówić na kupno Neostrady Plus. Ostatnio wycwaniłem się i przy każdej awarii Neostrady dzwonię na 0 800 102 102 - kontrolnie wciskam "2", by znów usłyszeć sygnał zajętści - po czym dzwonię ponownie i wciskam "1". Tutaj nigdy nie jest zajęte, najwyżej słyszę: "W tej chwili wszystkie stanowiska konsultantów są zajęte. Proszę czekać na połączenie". Już po chwili ktoś się zgłasza. Zanim mnie namówi na podłączenie Neostrady, natychmiast zapytuję, czy przypadkiem "znów nie ma awarii Neostrady w Warszawie". Otrzymuję odpowiedź potwierdzającą: "Tak, mamy awarię routera na Pięknej". "Kiedy ją usuniecie?". "Niestety nie mogę udzielić Panu takiej informacji, bo sam nie wiem". Ale za to ja wiem, że internet ruszy dopiero jutro.

W takiej sytuacji czuję się wobec TP S.A. zupełnie bezsilny. Czyżby jedynym sposobem pozbycia się problemu... była rezygnacja z Neostrady i podpięcie się do Chello lub AsterCity?...

Dziś znów Neostrada nie działa w Warszawie od 12-tej z minutami. Aby opublikować ten artykuł, musiałem się połączyć z internetem przez modem.
Konkurs Palit Polska
Ocena artykułu:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
Wulfgar (2002.12.20, 15:39)
Ocena: 0

0%
hyhy zly humorek dzisaj mamy..... sie nie dziwie. jesli masz mozliwosc przejscia na kablowke to zrob to jak najszybciej. za za chello instlacje nic nie plcilem, a misiecznie bule 150 zeta z netam, najwiekszym pakietem kablowki i HBO (i ostatnio HBO 2)... a awarie ze net nie dzialal mielem tylko 2 razy na rok kozystania z uslugi
Wulfgar (2002.12.20, 15:40)
Ocena: 0

0%
i tez 512lbit/s smilies/wink.gif
jano (2002.12.20, 15:47)
Ocena: 0

0%
ja moge dodac, ze tez co chwile nie mam netu DSL 512 i niestety nie mam mozliwosci przejscia na cos innego, wiec niestety musze to jakos znosic z nadzieja ze sie poprawi. Na dodatek router ktory od nich dostalem potrafi sie 'zapychac' (nie potrafie tego inaczej nazwac) tzn. trzeba go zrestartowac czasami (tj.dwa razy dziennie) zeby znow dzialal i to tez moze czlowieka doprowadzic do szalu, zwlaszcza jak to lacze idzie na 11 domow i nagle kazdy zaczyna sie domagac netu. Aha jeszcze jedno, Pila jak chcesz stale IP to wez DSL 512 niestety troche drozsza zabawa 300 zeta miesiecznie

pozdrawiam
dev (2002.12.20, 16:02)
Ocena: 0

0%
To ja dev... ten od aktualności. Pila silił się na kilka akapitów tekstu by wyladować swą, podejrzewam tak, złość.


Ja także korzystam z Neo+ z powodu braku innych możliwości. Lecz na łamach tego serwisu zdania na jej temat nie wyrażę... z szacunku dla Czytających.



Pila... Ty masz chociaż modem... smilies/smile.gif


Pozdrawiam
*Konto usunięte* (2002.12.20, 16:03)
Ocena: 0
Wieść wioskowa głosi, iż problemy Telekomunikacji Polskiej z ich nową usługą Neo+ jest powiązana silnie z procesem autoryzacji. Podobno, sposobem pośrednim na uniknięcie problemów, a w każdym razie ich części jest jak najrzadsze rozłączanie się z Neo+. Czyli stay online smilies/smile.gif))
*Konto usunięte* (2002.12.20, 16:06)
Ocena: 0
hmm to zadna nowosc - tpsa wiadomo gdzie ma klientow smilies/smile.gif Tez z nia dluuuuggggooo walczylem o SDI i w koncu je mam i mam swiety spokoj - ta usluga naprawde im dziala poprawnia - ale na neostrade nie przesiadlbym sie nawet jak by mi miesiecznie jeszcze doplacali smilies/smile.gif To jest tak jak jest monopol i naprawde ciezko cos zmienic smilies/sad.gif
Mikor (2002.12.20, 16:10)
Ocena: 0

0%
Tak to nasza ukachana tepsa. Mialem SDI i bylem zadowolony z tej uslugi, raz na 2 miesciace awarie, brak netu tylko na kilka godzin. Ale zonk pojawil sie jak zrezygnowalem z SDI. Nie mam juz 2 miesciace a oni ciagle wysylaja mi rachunki telefoniczne wraz z oplata za SDI !! :/ Na razie 2 reklamacje, za kazdym razem mowia ze cos robia. "TPSA laczy nas coraz wiecej" a jak ktos nie chce, to nie ma juz wyboru? To jest jak z mafia, raz wejdziesz i juz koniec smilies/smile.gif
Toudi (2002.12.20, 17:30)
Ocena: 0

0%
Ja mam stałe łącze w dialogu (przez modem) i jestem bardzo zadowolony ... może nie śmiga tak szybko, ale nigdy się nie psuje, a mam już je od 1,5 roku smilies/smile.gif A tepesa to gówno smilies/smile.gif
*Konto usunięte* (2002.12.20, 17:35)
Ocena: 0
mam neostradę trzeci miesiąć - artykuł jest pisany jakbym to ja go pisał - dokładnie te same odczucia plus maksymalny transfer 400 kbit i nic więcej od 3 miesięcy



jeszcze tylko mała lista:



27.09.2002 PIĄ 20.00-24.30 tf - poinformowali, że trwa rekonfiguracja łączy

30.09.2002 PON 8.00-13.30 tf - poinformowali, że trwa rekonfiguracja łączy

01.10.2002 WTO 8.15- tf wył i wł i ok

02.10.2002 - 06.10.2002 codziennie 1-2 razy modem wył i wł i dopiero tf w tej sprawie 07.10.2002 godz.15.00

07.10.2002 od 15.00 nie chce się połączyć - tf do obsł - naprawią O 20.30 DRUGI TF - AWARIA SIECI SZKIELETOWEJ W CAŁEJ opLSCE ZACZĘŁO DZIAŁAĆ 08.10.2002 GODZ. 6.15

09.10.2002 od 9.30 loguje się ale nie ma żadnego transferu tf w tej sprawie o godz.12.00 10.10.2002 tf miły pan zapingować na wp potem na 10.1.1.35 i poszło ale potem znowu nie chciał się łączyć

10.10.2002 22.00 nie chce się logować - tf. awaria sieci szkieletowej polpaku w Warsawie - może będzie działać około 24.00 - Neostrada poszła dopiero w piatek rano 11.10.2002

17.10.2002 11.00 trzeba było zrestartować modem

19.10.2002 7.50 tf do BOK - transfer jest tylko 50 kb a powinien być 64 kb nr zgłoszenia 22 539 - tf pon-wto

20.10.2002 10.30 nie chodzi nic, po restarcie modemu nadal, pomogło zapingowanie

01.11.2002 18.00 ni loguje się, tf. - awaria sieci w Warszawie

11.11.2002 21.00 przestało chodzić - tf do bok - awaria sieci w popaku - zaczęło działać 21.50

15.11.2002 14.00 przestało chodzić - tf do bok - cały czas zajęte, po 35 minutach (20 próB) udało się dodzwonić -awaria w całej Warszawie, naprawione 17.20

16.11.2002 23.50 przestało chodzić - tf do bok - polpak - pomiędzy 24.00 a 1.00 prace konserwatorskie

26.11.2002 14.00 do 16.00 nie działało

27.11.2002 14.30 przestało działać, tf awaria - problemy z autoryzacją użytkowników

10.12.2002 16.30 przestało działać, tf - rozmowa z konsultantem 1,5 h - odblokowali (zablokowana sesja)

20.12.2002 14.00 do 16.30 nie działało
*Konto usunięte* (2002.12.20, 18:03)
Ocena: 0
Hymm, wlasciwie to dobrze ze u mnie "niestety nie bylo mozliwosci technicznych"! Obecnie mam Tele2 troche drozsze co prawda, ale zawsze jest i mam stale IP, no moze transferu w taryfie BASIC nie zapewniaja ale prawie zawsze mam cos na poziomie 30kbajtow/s. No i oplata instalacyjana jest mniejsza. Polecam!
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook