Artykuły
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 153 »
Piotr Bulski | 17.05.2006 | 352758 odsłon | 106 komentarzy
„Made in China” to napis , który można spotkać na wielu produktach. Co on oznacza? Przede wszystkim „tanio”, a także „dużo”. Chiny to już od dawna nie tylko producent tekstyliów, które są importowym problemem dla zachodnich gospodarek, ale najprzeróżniejszej elektroniki, która trafia na rynek pod markami stworzonymi w Chinach, ale i jest tam produkowana dla wielkich, powszechnie znanych koncernów. Kiedy widzi się odtwarzacz DVD, wydaje się on być skomplikowanym urządzeniem, które zapewne powstaje w zrobotyzowanej fabryce, w której brakuje żywego ducha. Jeśli już ktoś się tam trafia, to jest to tylko kontroler sprawdzający, czy maszyny funkcjonują poprawnie. W chińskiej fabryce elektroniki w mieście Shenzhen w południowo-wschodniej części kraju Wielkiego Muru, gdzie miałem okazję przyjrzeć się produkcji odtwarzaczy, jest nieco inaczej. więcej »
Daniel Kukieła | 15.08.2008 | 243419 odsłon | 133 komentarze

Jak zapewne zauważyliście, na naszym forum co chwila pojawia się pytanie o legalność systemu Windows sprzedawanego na aukcjach internetowych. Oferty są kuszące: cena systemu wynosi zazwyczaj około 100 złotych. Postanowiłem dowiedzieć się więcej na temat wybranej aukcji.

więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 20.08.2007 | 207857 odsłon | 93 komentarze
Rynek sprzętu komputerowego ewoluuje kompleksowo. Nie można wydzielić tylko jednej dziedziny, która rozwijałaby się, podczas gdy cała reszta pamięta wydarzenia sprzed dekady i czeka spokojnie na swoją kolej do bycia zauważoną. Jakiż byłby cel tworzenia nowych, superwydajnych i prądożernych procesorów, podczas gdy płyty główne mogą wydać co najwyżej ostatni kondensatorowy zgrzyt rozpaczy w nadziei ujścia z życiem podczas bezpośredniego kontaktu z nowymi cudeńkami? Nie inaczej jest z nośnikami danych, których rodzaje rozrosły się do takich ilości, że chyba nikt nie jest w stanie wymienić wszystkich od A do Z. więcej »
Łukasz Marek | 11.03.2015 | 352137 odsłon | 168 komentarzy

Pierwsze LCD dla graczy o zwiększonej szybkości odświeżania (np. do 120 Hz) pojawiły się już w 2009 roku, ale dopiero w ostatnich kilkunastu miesiącach naprawdę zdobyły ich uznanie. W internecie pokazano wiele porównań, głównie w zwolnionym tempie, tak aby użytkownicy 60-hercowych ekranów mieli wyobrażenie o tym, jak korzysta się z ekranu 120- lub 144-hercowego. Spróbowaliśmy przeprowadzić testy pokazujące, o ile poprawiają się wyniki na wirtualnych arenach. Posłużył do tego najlepszy dziś monitor dla graczy: Asus ROG Swift PG278Q.

więcej »
Michał Grzegorz Wójcik, Łukasz Marek | 04.05.2012 | 536778 odsłon | 127 komentarzy
Nasi Czytelnicy często pytali nas, jakie znaczenie dla wydajności i walorów użytkowych ma format monitora. Czy trochę więcej linii w poziomie ma aż tak duży wpływ na szybkość działania gier? Czy większość typowych użytkowników zadowoli się najbardziej rozpowszechnionym standardem 16:9? I czy warto aż tyle dopłacać do monitorów o proporcjach 16:10? W końcu na pierwszy rzut oka różnica nie wydaje się wielka... więcej »
Dawid Grzyb | 23.10.2011 | 180239 odsłon | 108 komentarzy
Minęło trochę czasu, odkąd pojawił się artykuł poświęcony spersonalizowanym monitorom dousznym Westone ES3X, czyli bardzo drogim słuchawkom określanym w jęz. angielskim terminem custom, które pasują tylko do jednej pary uszu. W niniejszym powracamy do tych niszowych produktów, ale tym razem udało się nam ich zebrać aż sześć. Żeby było ciekawiej, dodaliśmy do tej kosztownej mieszanki zauważalnie tańszy model, Brainwavz B2, który nie tak dawno temu bardzo pozytywnie nas zaskoczył. więcej »
Radosław Stanisławski i Tomasz Niechaj | 31.10.2012 | 298841 odsłon | 146 komentarzy

Miesiąc temu opublikowaliśmy problematyczny artykuł na temat tego, jak sprawują się w grach 2 rdzenie z HT (procesory Core i3). Okazało się, że w tego typu zastosowaniach technologia Hyper Threading jest wykorzystywana w bardzo ograniczonym stopniu. Postanowiliśmy rozszerzyć temat i dokładniej zastanowić się nad tym, ile rdzeni wykorzystują nie tylko gry, ale również aplikacje. W tym celu porównaliśmy ze sobą trzy procesory przy identycznej częstotliwości: Phenoma II X2 565 (2 rdzenie), Phenoma II X4 965 (4 rdzenie) oraz Phenoma II X6 1045T (6 rdzeni) – wszystkie na 4 GHz. Funkcje Turbo wyłączone, nie analizujemy, jak duży wzrost wydajności daje HT ani jak zachowują się moduły nowoczesnych procesorów FX – tylko fizyczne rdzenie! Zapraszamy do lektury naszej analizy kolejnego problematycznego zagadnienia.

więcej »
Radosław Stanisławski, Tomasz Niechaj | 20.09.2012 | 610367 odsłon | 142 komentarze
Od kilku miesięcy publikujemy testy kart graficznych w nowych grach, za każdym razem w jednej. Wykonujemy je na czterech lub pięciu platformach wykorzystujących różne procesory. Powtarzające się prośby o dodanie kolejnej konfiguracji staramy się spełniać (przykładem ostatnie testy, w których znalazł się Phenom II X4), ale nie zawsze jest to możliwe. Jeden z najczęstszych postulatów dotyczy uwzględnienia dwurdzeniowego i czterowątkowego procesora z rodziny Core i3. Wielu z Was się zastanawia, jak radzi on sobie w najnowszych grach na tle pełnych czterordzeniowych jednostek. Wiemy już, że gry niezbyt chętnie wykorzystują więcej niż cztery rdzenie, ale sporo osób ma wątpliwości, jak dużo daje Hyper-Threading w przypadku dwóch. Oto test porównawczy! więcej »
Michał Grzegorz Wójcik | 18.07.2012 | 272579 odsłon | 49 komentarzy
Rozwiązania wielomonitorowe pozwalają niewielkim kosztem cieszyć się panoramicznym obrazem doskonałej jakości, co jest nieocenione podczas codziennej pracy przed komputerem. Zawodowym graczom zapewnia to przewagę nad rywalami. W ostatnim artykule o sposobach wyświetlania trójwymiarowego obrazu otarliśmy się o zagadnienie gry na wielu monitorach. Wówczas analizowaliśmy dwie generacje rozwiązań Nvidii i jedną AMD. Tym razem skupimy się na pracy. Porównamy możliwości Eyefinity w pierwszej i drugiej wersji i postawimy je obok techniki Nvidia Surround, także tej najnowszej. Sprawdzimy także niestandardowe rozwiązania oferowane przez producentów kart graficznych. więcej »
Redakcja PCLab.pl | 30.12.2009 | 163561 odsłon | 68 komentarzy
Pod koniec każdego roku zwykle przychodzi czas podsumowań. Dziś przedstawiamy Wam zbiór kilku felietonów naszych najważniejszych autorów, którzy poruszają w nich to, co ich zdaniem zasługuje na szczególną uwagę przy podsumowaniu mijającego, 2009 roku. Przeczytacie m.in. o wyświetlaczach OLED, (nie)dokonaniach NVIDI-i, fenomenie bety Windows 7, manifeście partii wolności internetu, przystępnych cenowo supermobilnych notebookach (nie netbookach!), turniejach F1OC i funkcji turbo w procesorach Intela. Zapraszamy! więcej »
Łukasz Marek | 13.03.2015 | 147676 odsłon | 121 komentarzy

W 2012 roku miłośnicy komputerowej rozrywki w najwyższych ustawieniach szczegółowości obrazu mogli wybierać w zasadzie tylko między dwoma najwydajniejszymi w tamtym czasie układami graficznymi. Jednym z nich był GeForce GTX 680, zbudowany w architekturze Kepler, a drugim Radeon HD 7970 GE, oparty na GCN. W ciągu ostatnich 3 lat było wiele możliwości zwiększenia wydajności w grach. Kto z perspektywy czasu podejmował dobre decyzje, a kto złe? Jak zmieniły się osiągi kart graficznych przez ostatnie 3 lata? Tego dowiecie się z niniejszej analizy.

więcej »
Łukasz Marek | 27.08.2015 | 301993 odsłony | 115 komentarzy

Postanowiliśmy sprawdzić, jaki wpływ na wydajność i wygląd gier ma użycie monitora w formacie 21 : 9. Porównaliśmy osiągi w rozdzielczości 3440 × 1440 i dwóch bardziej tradycyjnych, dających proporcje 16 : 9: WQHD (2560 × 1440) i Ultra HD (3840 × 2160). Sprawdziliśmy, jak nowe gry radzą sobie z tak dużą liczbą pikseli w poziomie i czy możemy liczyć na szersze pole widzenia, które pozwoli osiągnąć dodatkową przewagę nad przeciwnikami.

więcej »
Mieszko Krzykowski | 07.05.2009 | 274218 odsłon | 73 komentarze
Radeony HD 4890 nie spowodowały rewolucji na rynku kart graficznych, jednak pokazały, że firma AMD ma w zanadrzu jeszcze kilka sztuczek pozwalających jej zwiększyć wydajność swoich kart graficznych. NVIDIA odpowiedziała błyskawicznie GeForce'em GTX 275, który to okazał się godnym przeciwnikiem. Po wprowadzeniu nowych Radeonów powstało jedno nowe pytanie: a co, gdyby połączyć dwie takie karty w trybie CrossFire? Czy byłyby zdolne pokonać GeForce'a GTX 295? Postanowiliśmy się przekonać. Przy okazji przyjrzeliśmy się „chłodnym okiem” możliwościom podkręcania nowych Radeonów. więcej »
Łukasz Marek | 31.03.2015 | 239124 odsłony | 138 komentarzy

Więcej i więcej klatek na sekundę: 45 zamiast 30, 60 zamiast 45, 120 zamiast 60... Te liczby wielu popychają do budowy komputera zdolnego wyświetlać gry w nieco lepszej płynności niż konsolowe 30 kl./s. Wiemy już, że różnica w częstotliwości odświeżania obrazu między 144 Hz a 60 Hz jest widoczna i odczuwalna, a więc monitor ma znaczenie. Teraz pora na następny czynnik, właśnie klatki na sekundę. Czy wygenerowanie dodatkowych klatek pomaga w grze, a jeśli tak, to w jakim stopniu?

więcej »
Michał Grzegorz Wójcik, Kamil Homziak | 19.10.2011 | 217200 odsłon | 63 komentarze
3D to ostatnio najmodniejsza technika wyświetlania obrazu. Tak naprawdę ma ona niewiele wspólnego z trójwymiarem, ale dodaje do płaskich obrazów wrażenie głębi (dzięki stereoskopii). Szczególnie interesująca wydaje się możliwość grania w ten sposób na komputerze. Rozwiązania stosowane przez producentów kart graficznych znacznie różnią się od siebie. Czy zapewniają podobną jakość rozrywki i zbliżony efekt głębi, a przede wszystkim – jak wpływają na wydajność? W niniejszym porównaniu HD3D i 3DVision skupimy się na kwestiach technicznych i szybkości przetwarzania stereoskopowego obrazu 3D. więcej »
Piotr Bulski | 11.04.2007 | 60589 odsłon | 59 komentarzy
Standardowa klawiatura i mysz doskonale mogą sprawdzać się w zadaniach stawianych im przez użytkowników biurowych, a nawet przez graczy. Gdy jednak komputer musi zostać wykorzystany profesjonalnie w roli narzędzia projektanta czy inżyniera, peryferia powinny pozwalać w łatwiejszym poruszaniu się w świecie trójwymiarowych modeli. Wtedy nawet najlepsza myszka współpracująca z klawiaturą może nie wystarczyć. To w tym miejscu otwiera się pole dla dodatkowych gadżetów, których zadaniem jest usprawnienie interakcji z tymi aplikacjami, w tym zapewnienie jak najbardziej intuicyjnego sposobu sterowania programami. Prezentujemy dwa bardzo ciekawe urządzenia, które ciężko zakwalifikować do jakiejkolwiek kategorii sprzętu komputerowego. Ich producent nazywa je po prostu... "kontrolerami ruchu" (motion controllers). więcej »
Michał Grzegorz Wójcik | 08.12.2010 | 247843 odsłony | 96 komentarzy
3DMark wraca do korzeni. Nowa wersja programu testującego będzie miernikiem wydajności kart graficznych obsługujących standard DirectX 11. W międzyczasie wyrosła na tym polu uznana konkurencja, jak Heaven firmy Unigine. Długo musieliśmy czekać na następcę Vantage'a, który ukazał się ponad dwa i pół roku temu. Dzisiaj sprawdzimy, ile ten benchmark ma wspólnego ze swoim bezpośrednim poprzednikiem. więcej »
Paweł Pilarczyk | 28.04.2008 | 189482 odsłony | 250 komentarzy
Dziś debiutuje nowa wersja najbardziej znanego benchmarku na świecie – 3DMark. W porównaniu do poprzednich edycji zrezygnowano z oznaczenia roku w nazwie programu (poprzednie wydania narzędzia nazywały się 3DMark06, 3DMark05, 3DMark03 i tak dalej). Nowy 3DMark otrzymał po prostu słowo „Vantage” w nazwie. Jednak pojawiło się ono już wcześniej, w nazwie benchmarku PCMark. 3DMark Vantage, jak to zwykle bywa w przypadku serii 3DMark, wykorzystuje wszystkie najnowsze technologie, a jego celem jest wskazanie, jak nasz sprzęt będzie sobie radził w najnowszych grach. więcej »
Paweł Pilarczyk | 07.10.2004 | 369125 odsłon | 142 komentarze
Tydzień temu w środę, 29 września, światło dziennie ujrzał długo oczekiwany przez entuzjastów komputerów program. 3DMark05, bo o nim mowa, to program skazany na sukces. Jest kolejnym członkiem rodziny 3DMark, obejmującej najbardziej znane na świecie benchmarki kart graficznych. Poprzednie edycje programów cieszą się ogromną popularnością i nie skłamiemy jeśli napiszemy, że narzędzia 3DMark05 używać będą miliony osób na całym świecie. więcej »
Paweł Pilarczyk | 29.09.2004 | 41703 odsłony | 303 komentarze
Dziś o godzinie 15.00 ma swą premierę 3DMark05, najpopularniejszy benchmark na świecie. Chociaż planowaliśmy opublikować w godzinę premiery artykuł o programie, niestety przez nawał pracy nie wyrobiliśmy się na czas. Artykuł opublikujemy w najbliższym czasie (postaramy się jak najszybciej). W tekście znajdziecie opis 3DMarka05, wyniki testów kilkunastu kart graficznych na kilku różnych platformach, testy skalowania z procesorem, testy przy różnych wersjach sterowników oraz zrzuty ekranowe. Ponieważ tekst jest jeszcze w opracowaniu, na zachętę prezentujemy 20 zrzutów ekranowych z nowego 3DMarka oraz wyniki testów 10 kart graficznych. więcej »
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 153 »
Aktualności
Po trzy modele dla urządzeń mobilnych i desktopów. 9
To jedno z ważniejszych usprawnień nowego systemu Google. Android 8.1. 9
Dobra wiadomość dla posiadaczy konsol Microsoftu. 4
Firma ujawnia swoje plany na przyszłość. 7
Największa inwestycja w historii firmy. 25
Microsoft zachęca do zakupów przed świętami. 16
Dużo tu rowów i dziurek. 9
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 18
Facebook
Ostatnio komentowane